joi, 7 aprilie 2011

Mars Ciclistic

Alternativa Civică pregăteşte Marşul Bicicliştilor, ediţia a II-a, 7 mai 2011

Foto:
Alternativa Civică Arad organizează şi anul acesta Marşul Bicicliştilor, eveniment destinat tuturor arădenilor care doresc să susţină iniţiativa realizării pistelor pentru biciclişti în municipiul Arad, pe principalele artere de circulaţie. Partenerul princial al Alternativei Civice Arădene în acest proiect este Consiliul Local Civic. Invităm organizaţiile civile din municipiu şi judeţ să ni se alăture, pentru ca împreună să dăm forţă acestui demers, care anul trecut s-a desfăşurat sub egida „Daţi Aradului piste pentru biciclişti”.
La 12 luni după ce peste 1.000 de biciclişti au ieşit în stradă să solicite urgentarea realizării acestor piste, în municipiu s-au realizat 0 (zero) metri. Există însă proiecte care vizează cartierul Aradul Nou, dar şi un proiect în colaborarea cu administraţia locală din Gyula (Ungaria), referitoare la realizarea unor studii pentru amenajarea pistelor.
Anul acesta, Marşul Bicicliştilor se va realiza tot sub sloganul „Daţi Aradului piste pentru biciclişti”, întrucât considerăm necesară continuarea demersului nostru. Ca o noutate, vom depune o solicitare la Primăria Municipiului Arad şi la Poliţia Rutieră a Municipiului Arad de a aproba oficial circulaţia bicicletelor pe partea dreaptă a trotuarelor mai late de 2 metri. Apreciem că prin asta, traficul pietonal nu va fi perturbat, iar siguranţa bicicliştilor în trafic va creşte. Ne bazăm demersul pe art. 53 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ A GUVERNULUI   N R.195/2002  PRIVIND CIRCULAŢIA PE DRUMURILE PUBLICE – MODIFICATĂ ŞI COMPLETATĂ  PRIN O.U.G. NR. 63/2006, care prevede: „Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public  şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, semnalizate corespunzător, în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente. Art. 105, al. 20, al aceluiaşi act normativ prevede faptul că se sancţionează cu amendă „neîndeplinirea obligaţiei, de către autorităţile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, precum  şi nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora”.
Alternativa Civică Arad propune un traseu pentru Marşul Bicicliştilor care să cuprindă platoul din faţa Palatului Administrativ (pornire), Bulevardul Revoluţiei, Calea Lipovei, Calea Radnei, sensul giratoriu Selgros, str. Petru Rareş, sensul giratoriu Praktiker, Calea Aurel Vlaicu, sensul giratoriu Expo Arad Internaţional, Calea Victoriei, str. Andrei Şaguna, cartierul Alfa, Teatrul de Stat, Casa de Cultură a Sindicatelor (sosire). Pot participa la Marşul Bicicliştilor toţi arădenii, fără restricţie de vârstă. Fiecare participant trebuie să aibă bicicleta echipată pentru circulaţia pe drumul public.  

Exemple din ţară şi din judeţul Arad:
Timişoara
Primăria Municipiului Timişoara a început, din anul 2009, implementarea la nivelul întregului oraş, pe principalele artere de circulaţie şi zonele adiacente, a pistelor pentru biciclişti. Astfel, în ultimii doi ani au fost realizate  în jur de 60 de kilometri de piste.
Din acest an, se trece la o nouă etapă în ceea ce priveşte crearea de condiţii optime pentru cicliştii din Timişoara. Astfel, principalul obiectiv care va fi urmărit în acest an constă în interconectarea pistelor pentru ciclişti existente în oraş, concomitent cu extinderea reţelei de piste şi corelarea acesteia cu semnalizarea rutieră în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Tot în sprijinul cicliştilor au fost elaborate două noi proiecte de hotărâre care vor fi supuse aprobării consiliului local :
- modificarea HCL 371/2007, în sensul că va fi ridicată restricţia privind accesul pe biciclete în Piaţa Operei, Piaţa Unirii, Piaţa Traian, strada Alba Iulia, strada Ştefan cel Mare (între Piaţa Traian şi strada Aurel Vlaicu)
-  cel de-al doilea prevede obligativitatea, de la 1 ianuarie 2012, a tuturor instituţiilor publice şi a societăţilor comerciale cu spaţii mai mari de 1000 mp să amenajeze şi să întreţină rasteluri cu minim zece locuri pentru biciclete. Pentru şcolile care nu îşi permit să realizeze aceste rasteluri, costurile vor fi suportate de Primăria Municipiului Timişoara din banii obţinuţi din vânzarea maşinilor abandonate pe teritoriul municipiului.
De asemenea, în toate proiectele de modernizare majore ale tramelor stradale din diferitele zone al municipiului sunt prevăzute şi piste pentru ciclişti, în vederea facilitării şi încurajării acestui tip de transport.

Sibiu

- piste existente: 8 km (pistă agrement)
- piste în curs de amenajare: 17 km  (piste utilitare), 10 tronsoane
Tronsoanele de pistă asigură o continuitate a traseelor parcurse de biciclişti, iar în această fază Piaţa Unirii este punctul de convergenţă a traseelor. În următoarele etape Primăria Sibiu anunţă că vor fi amenajate piste de biciclete şi în cartiere.
!!!  În ambele oraşe exemplificate mai sus, nu s-a investit într-o nouă infrastructura, ci s-a folosit infrastructura deja existentă, adică s-au marcat/vopsit  trotuarele/şoselele deja existente. !!!
Chişineu Criş, Judeţul Arad
- piste existente: 2 km (Aleea „Regele Mihai”), pistă amenajată din pavele, la câţiva metri distanţă de drumul naţional
- proiect în derulare: 3,5 Km
- după amenajarea pistei de bicilişti, în localitate nu a mai avut loc niciun accident de circulaţie în care să fie implicaţi biciclişti (conform declaraţiei primarului din localitate)



Sibiu

cu roşu este reprezentată pista existentă, iar cu verde traseele care vor fi finalizate în acest an








pistă de agrement (existentă)




proiect





Timişoara















Chişineu Criş

Aleea "Regele Mihai" (2 km)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu